• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Vad är Vårdförbundet? Trodde alla som arbetade inom vården var med i Kommunalförbundet och där hörde jag bara på nyheterna igår att alla skulle få en engångssumma om 5500kr utbetalt till jul och att ett avtal om 4 år var på sin plats med liknande höjningar som Industriavtalet, dvs ca 5,4% i total höjning...
Kommunal är för undersköterskor osv, vi sjuksköterskor har vårdförbundet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vippis

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
17 Maj 2020
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
I måndags fick jag ett beslut hur mycket kronofogden kommer kommer att ta från min lön och hur mycket jag får behålla. Kollade lönespecen och där står inget avdrag på lönen så jag undrar börjar inte avdragen nu i november? Nån som vet?
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
I måndags fick jag ett beslut hur mycket kronofogden kommer kommer att ta från min lön och hur mycket jag får behålla. Kollade lönespecen och där står inget avdrag på lönen så jag undrar börjar inte avdragen nu i november? Nån som vet?
Verkar som ni har lång framförhållning på lönen, när ska den utbetalas? Jobbar du på ett stort företag? Kan hända att de gör en korrigering, men troligast är att de börjar med avdraget på decemberlönen.
 

Vippis

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
17 Maj 2020
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Lönerna görs i början av månaden och utbetalning 25 november
 

Vippis

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
17 Maj 2020
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Ska man få ett brev från lönekontoret när avdragen ska börja gälla?
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
827
Mottagna reaktioner
312
Poäng
497
Jag har 28 000 tusen efter skatt i månaden (mellan oktober och januari 34 000 efter skatt pga jämkning). Skulder på 1,063,000 kr (blancolån) och jag har ingen löneutmätning. Kfm gjorde utmätning på lönen men det fanns inget uytrymme för att dra - hur ter det sig? :eek:

Min fru får 4 500 i månaden efter skatt. Vår hyra är 6189 kr och transportkostnader tur och retur till jobb är 6 500 kr i månaden. Har också gjort avbetplan med inkassobolagen och betalar 12 500 kr / mån på mina skulder.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Ska man få ett brev från lönekontoret när avdragen ska börja gälla?
Det har jag aldrig varit med om, utan det har bara stått på lönespecen. Ring lönekontoret så får du klara besked!
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 329
Mottagna reaktioner
354
Poäng
517
Vet inte om det är i denna tråd jag läst om nån som fick anstånd på löneutmätning för att köpa bil då det behövdes i jobbet...
Nån som vet hur lång tid det tar innan man får svar på det i så fall? Behöver ha bil för att kunna utföra mitt jobb och har skickat in förfrågan till kfm om anstånd då min nuvarande bil gått sönder och skulle bli för dyr att laga och fått bekräftat att dom ställt frågan till dom jag har skulder till.
Hur funkar det med anstånd...betalar arbetsgivaren till kfm ändå och jag får tillbaka av kfm sen?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 852
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Jag har 28 000 tusen efter skatt i månaden (mellan oktober och januari 34 000 efter skatt pga jämkning). Skulder på 1,063,000 kr (blancolån) och jag har ingen löneutmätning. Kfm gjorde utmätning på lönen men det fanns inget uytrymme för att dra - hur ter det sig? :eek:

Min fru får 4 500 i månaden efter skatt. Vår hyra är 6189 kr och transportkostnader tur och retur till jobb är 6 500 kr i månaden. Har också gjort avbetplan med inkassobolagen och betalar 12 500 kr / mån på mina skulder.

Det låter som något blivit fel där.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 852
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Vet inte om det är i denna tråd jag läst om nån som fick anstånd på löneutmätning för att köpa bil då det behövdes i jobbet...
Nån som vet hur lång tid det tar innan man får svar på det i så fall? Behöver ha bil för att kunna utföra mitt jobb och har skickat in förfrågan till kfm om anstånd då min nuvarande bil gått sönder och skulle bli för dyr att laga och fått bekräftat att dom ställt frågan till dom jag har skulder till.
Hur funkar det med anstånd...betalar arbetsgivaren till kfm ändå och jag får tillbaka av kfm sen?

Arbetsgivaren får besked att inget ska dras under x månader
 
  • Gilla
Reaktioner: p79
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp